שְׁאֵלָה:
אסטרטגיית קצב למרתונים
Tonny Madsen
2012-02-11 01:28:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

קצר מאוד: מהי אסטרטגיית הקצב הטובה ביותר למרתון?

קצת יותר זמן: בדרך כלל כשאני משתתף במרוץ (10 ק"מ, 15 ק"מ או HM), אני נוטה לרוץ את הראשון חלק מהמרוץ בקצב שהוא איטי יותר ל5-10 שניות לק"מ מקצב היעד שלי. ואז לפצות על כך במהלך שאר המרוץ.

אבל האם זו אסטרטגיה טובה גם למרתון? או שאתה צריך לכוון באותו קצב לאורך המרוץ?

ארבע תשובות:
#1
+7
Peter Eisentraut
2012-02-11 02:11:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

זוהי גם האסטרטגיה המומלצת למרתונים, אם אתה הולך זמן. ניתוח הרצים הבינלאומיים המובילים מראה כי הם רצים את המחצית הראשונה של המירוץ מעט איטית יותר מהמחצית השנייה.

חיפשתי כמה הפניות. האם אתה מכיר כאלה?
קראתי את האמור לעיל בספר. אנסה למצוא אותו.
#2
+6
Mike Hedman
2012-02-11 22:49:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני חושב שהאסטרטגיה הכללית שלך נהדרת, אבל הייתי מאפשרת התחלה קצת יותר איטית. במשך 2-3 הקילומטרים הראשונים הייתי רץ 30-60 שניות לאט יותר מקצב המירוץ. רוב רצי הבילוי לא מתחממים כמו שצריך לפני מרתון (לא רוצים לשרוף אנרגיה שתזדקק לשלוש שעות!), אז זה זמן מכריע להניע את גופך ומוכן למאמץ שיבוא.

אם כבר, הדבר מייחס את המציאות של הקילומטר הראשון, שם הגודש לעיתים קרובות מאט אותך לזחילה. כמה רצים "מאבדים" 30 שניות של זמן בקילומטר הראשון בגלל הניסיון לזג-זג דרך האנשים האיטיים שזרעו את עצמם כראוי בקדמת המצנח, ואז הם מדגישים להשלים את הזמן הזה בעשרה הקילומטרים הראשונים. .. והם משלמים על זה בקילומטר 23.

אני רק צריך להתחמם כמו שצריך ;-) אני חושש, אני מטבעי תחרותי מכדי לאפשר לעצמי להפסיד אפילו 30 שניות בגלל הכנות לא טובות - במיוחד כשכל כך קל לעשות נכון ... בהפרש של שניות, החדשות הטובות הן שהרבה מרתונים אירופיים כוללים מתנדבים - מספר רצים מסורים מאוד שרצים בקצב מאוד ספציפי - למשל. 4:30 דק '/ ק"מ או 5:40 דק' / ק"מ - בדרך כלל עם בלונים גדולים עם הקצב המיועד שלהם. ראה http://www.copenhagenmarathon.dk/wp-content/uploads/IMG_4821.jpg
#3
+4
A-K
2013-01-24 09:59:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני מעדיף לרוץ את המחצית השנייה 1-2 דקות מהר יותר מאשר את הראשון. כאשר לא חם, אני יכול לעשות זאת.

למרבה הצער, מזג האוויר עשוי להתנגד. עד שאגיע לקו הסיום זה יכול להתחמם עד 20 מעלות. אם זה המקרה, אני פשוט שומר על אותה רמת מאמץ, כדי שלא אפגע בקיר.

#4
+3
Martin
2012-02-16 15:29:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בהחלט הייתי הולך על מחצית ראשונה מעט איטית יותר. ניסיתי פעם לשמור על קצב יציב גבוה לאורך כל המרוץ וזה לא עבד טוב (קופנהגן 2010).

אני חושב שההשפעה הפסיכולוגית היא עצומה. כשאתה מחליט לבעוט בקצב הקצת יותר מהיר שלך, אתה מתחיל להתקדם לאט וזה מסייע לזמן קצר במוטיבציה.

ההפך, לראות אנשים מתחילים לרוץ מהר ממך, כי התחלת קצת מהר ואולי התחלנו בקבוצת הקוצים הלא נכונה בקו הזינוק, שתהרוג אותך נפשית.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...