שְׁאֵלָה:
מה היתרון הביצועי של ספייק מסלולים לאירועים מרחוק במסלול ובשטח?
JW8
2012-02-24 12:12:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בתיכון כמעט כל רצי המרחק שראיתי השתמשו בנעלי ריצה רגילות. עם זאת, נראה כי רצים למרחקים ברמת העילית משתמשים ב קפיצות מסלול.

האם היו מחקרים שכמתו את היתרונות של שימוש בקוצים מסלולים לעומת נעלי ריצה רגילות במסלול למרחקים ארוכים יותר אירועי שטח (אני חושב על 1500+ מטר / 1 + מייל)?

גורם אחד שלא צריך להתעלם ממנו הוא פשוט העלות. לא כל הספורטאים מחויבים מספיק לספורט להקצות משאבים משמעותיים לזוג נעליים מיוחדות אשר ניתן להשתמש בהן רק בהקשרים מוגבלים מאוד (מירוץ מסלול ו- XC, אימוני מסלול). (ואני יכול להוסיף, אין שום דבר רע בזה; אחת מעלות הספורט היא שהתחייבות מסוג זה איננה * נדרשת * מראש).
שתיים תשובות:
#1
+4
Kevin
2012-02-29 08:45:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

לא בטוח איפה צפית במסלול, אבל כשהייתי בתיכון, כמעט כולם לבשו קוצים של מסלולים (ו- xc קוצים לחוצה מדינות). היתרון הוא לא רק במתיחה, אלא באותה מידה במשקל. לא מצאתי מחקרים רציניים על זה, אך נראה כי כלל האצבע הוא בערך 1-2 שניות / מייל לכל אונקיית נעל - 10-15 + שניות / מייל, 30-45 + שניות הנחה על 5k. עכשיו, האם יש לכך הוכחה מוחלטת? כמו שאמרתי, לא שאני יכול למצוא, אבל קח נעל של 5 גרם ביד אחת ונעל של 15 גרם ביד השנייה והרים את שניהם למעלה ולמטה כמה אלפי פעמים ותגיד לי איזו יד מתעייפת קודם. / p>

מסלול התיכון היה לפני די הרבה זמן מבחינתי - התצפית הייתה של חברי לקבוצה ומתחרים. אז רק הספרינטים לבשו קוצים. הדברים עשויים להיות שונים בימינו. :)
אני חושד בקו המנחה "1-2 שניות / מייל לאונקיית נעל". שמעתי "2 שניות לקילו לקילומטר" מוחל על המשקל הנקי של הרץ כולו, שהוא בסדר גודל פחות השפעה ממה שאתה מתאר. אבל, כפי שממחיש, גם מיקום המשקל הזה (ברגליים במקום קרוב למרכז המסה) גורם לשינוי.
#2
+3
moesef
2012-02-29 05:35:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כל מטרת השימוש בקוצי מסלול היא פשוט להגדיל את המתיחה שיש לך על פני המסלול.

דמיין שניסית לרוץ על קרח עם נעלי הריצה שלך. לא תהיה לך שום מתיחה ואתה לא תגיע רחוק מאוד. למעשה אתה בטח יחליק. אם היית משתמש בקוצים של מסלולים, הקוצים היו חופרים בקרח והיית צובר יותר משיכה משמעותית.

זהו אותו עיקרון כאשר רצים על משטח המסילה. הדוקרנים תופסים את פני השטח ומעניקים לכם יותר משיכה. לפיכך יש פחות "החלקה" של הנעליים שלך על משטח המסלול.

בסך הכל, הוא משמש בעצם לאופטימיזציה של ביצועים. אני לא בטוח אם יש מחקרים שנעשו האם הם באמת מגדילים את הביצועים או לא, אבל באופן אישי הייתי חושד שהם עושים זאת.

בהתחשב בכך שיש מעט מאוד החלקה בין הנעל למשטח המסלול עם נעלי ריצה רגילות - כל כך מעט שאינן ניתנות למדידה - אני חושד שהיבט המשקל קשור לכך הרבה יותר במירוצי מרחק. ההשפעה של הקוצים עצמם היא להגדיל את יכולתו של הספורטאי להעביר כוח למסלול (וכך לדחוף את עצמם קדימה), כך שאחיזה היא בהחלט גורם, אבל אני בספק שזה בגלל שמישהו מחליק בנעליים רגילות.
@pjmorse יש מעט החלקה בתחילת הצעד או באמצעו, אך בסוף הצעד, כאשר כוח הרץ מופעל על פני השטח בזווית, לדוקרנים יש משיכה רבה יותר. לפיכך, קוצים נשארים במגע עם המסלול זמן רב יותר ומאפשרים לרץ להפעיל יותר כוח בכל צעד.


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...