שְׁאֵלָה:
האם לרוץ בעלייה קשה יותר או קל יותר מאשר לרוץ במורד?
geoffc
2012-02-10 08:24:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

מה קשה יותר, לרוץ במעלה ההר או לרוץ במורד?

עשיתי את מרתון סולט לייק סיטי, יוטה, ויש בו נתח ענק של ירידה. אני חושב שהמסלול בשנה בה רצתי אותו בערך 5000 מטר אנכית.

הופתעתי עד כמה הכאבים שלי כואבים מלתפוס את עצמי בכל צעד במדרון.

אני מניח שאם התאמנת. בשביל זה, זה לא יהיה כל כך רע.

אבל מה בעצם קשה יותר? עלייה או ירידה?

מה המשמעות של קשה יותר? כואב יותר? מתיש יותר פיזית? עוד כוח שמפעיל הרגליים?
לא יודע. אני חושב שזה יהיה מעניין לטפל בכמה דרכים שונות.
חָמֵשׁ תשובות:
#1
+25
Mike Hedman
2012-02-10 09:33:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הריצה במעלה ההליכה קשה יותר ... אם אתה יודע לרוץ במורד ביעילות.

ריצה במורד דורשת כפות רגליים מהירות וקצרות מהרגיל - במיוחד כדי לא לתפוס את עצמך. תחשוב על אבן של 500 קילו שנופלת לעבר הראש שלך. לא היית מנסה לתפוס אותו, במקום זאת פשוט תנסה להעיף אותו לצד (ולהחליק את גופך בכיוון ההפוך). כשרצים במורד, זה בדיוק מה שקורה. אבן ענקית (כדור הארץ) מגיעה אליכם במהירות, ואינכם יכולים לעצור אותה. אז במקום זאת, בתנועה מהירה של כף הרגל אתה מסיט אותו מאחוריך, ומחליק את גופך קדימה.

זה דורש תרגול, מעיים ועוד תרגול! אבל, זה מהיר, והרבה יותר קל מאשר לצעוד, לטרוק את העקבים שלך ולנסות כל הזמן למנוע מכוח המשיכה למשוך אותך במורד הגבעה.

אל תנסה זאת בפעם הראשונה במירוץ, במיוחד לא מרוץ שבילים, מכיוון שאתה צריך ללמוד את עבודת הרגליים כדי להיות בטוח, וכדי לשלוט במהירות האדרנלין הבלתי נמנעת כשאתה מבין שאתה נמצא במרחק של טעות אחת לאכול אותו !!

תיאור פיוטי למדי ...
#2
+13
J. Win.
2012-02-11 04:36:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

קדימה של קילומטר, ריצה במעלה הגבעה דורשת ביצוע עבודה פיזית רבה יותר. ברור שאתה עובד נגד כוח המשיכה ולא איתו.

עם זאת, ריצה בירידה יכולה להיתפס כקשה יותר מכמה סיבות.

  • זה נוטה להיות הרבה יותר מהיר ולכן יש השפעה גבוהה יותר על חלקי הגוף
  • בניגוד לרצים שטוחים או בעליות, רצים במורד צריך להתנגד לתנועה קדימה כדי לשמור על השליטה, הביומכניקה של "בלימה" זו כוללת שרירים שעשויים להיות מאומנים פחות
  • כפי שהוזכר על ידי דארת 'ומייק הדמן, רצים שאינם רגילים לרוץ במורד הגבעה עשויים להשתמש בטכניקה לא נכונה או בלתי מבוקרת
זו התשובה היחידה שמזכירה את הסיבה האמיתית שבריצה במורד משאירה אותך כואב: ריצה במורד דורשת מהשרירים לבצע צירים "אקסצנטריים" חוזרים ונשנים, כלומר להתנגד להארכת השריר ולא להתכווץ למשוך (כפי שהם עושים בריצה במעלה הגבעה). אם אתה לא מאומן היטב לתנועה מסוג זה - שרירים בדרך כלל לא מתמודדים איתם טוב - אתה תהיה כואב.
#3
+11
Jakub Arnold
2012-02-10 16:39:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ריצה במעלה הגבעה בהחלט תמצה אותך מהר יותר אם תנסה לשמור על קצב מהיר מדי. מצד שני, אם הגבעה לא תלולה מדי, זה לא צריך להיות הרבה יותר קשה מאשר לרוץ על משטח ישר.

ריצה במורד תלויה באמת בטכניקה שלך ובאילו תנאים אתה רץ. זה יהיה שונה לחלוטין אם הדרך רטובה או חלקה אחרת, מכיוון שתצטרך להשקיע הרבה יותר אנרגיה כדי לשמור על האיזון שלך. אבל אם הדרך יבשה ויש לך נעליים טובות, זה יכול להיות די קל עם קצת תרגול.

יש לי את הטיפוס הזה באורך 1.5 ק"מ על מסלול הריצה הרגיל שלי, שהוא תלול למדי. אני גר על ראש הגבעה, אז בהתחלה אני צריך לרוץ למטה, ובסוף המסלול להריץ אותה בחזרה.

אם אני מריץ אותה בתנאי מזג אוויר טובים, אני יכול לרוץ למטה די מהר, מרגיש בטוח שלא אחליק ובעצם בכלל לא מתעייף. אבל אם זה יום גשום, אני דואג מאוד בכל צעד, והופך אותו למתיש כמעט כמו הריצה חזרה.

ההבדל בריצה הוא שהוא כמעט תמיד זהה, לא משנה את תנאי מזג האוויר.

#4
+3
akf
2012-02-10 09:39:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ריצה במורד היא תובענית יותר מבחינה פיזית, מכיוון שגופך עושה יותר כדי להתנגד לכוח הכבידה.

ריצה בעלייה כשלעצמה אינה תובענית יותר אלא אם כן יש לך נטייה לנסות לרוץ מעלה. למעשה, אם אתה עוצם עיניים תוך כדי ריצה במעלה הגבעה, אתה יכול בקלות לשכנע את עצמך שאתה רץ על מטוס שטוח.

אני לא יודע אם אני קונה את זה - אני די בטוח שהרגליים והריאות שלי יודעים מתי אני רץ במעלה ההר ולא משנה מה אעשה כדי לשכנע אותם אחרת ...
@Zannjaminderson: אני מסכים. לרוץ במורד גבעה זה כמו גן עדן אחרי הגיהינום לעלות לשם!
ככל שמתנגדים לכוח הכבידה ... כוח הכבידה רוצה שתרד, אז כשאתה רץ בעלייה אתה מתנגד לכוח המשיכה. הפיזיקה שלה דורשת כי עלייה במעלה הגובה דורשת יותר אנרגיה. אם תבחר לרוץ בצורה לא טובה בירידה, יתכן שתיתקל בכאב רב יותר, אך ניתן למנוע זאת ב 100%.
#5
-1
Emily Engelland
2016-10-24 03:39:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

למעשה, אם עולים במורד וירידה ב"מהירות קבועה ", העבודה שבוצעו על ידי השרירים זהה בשני המקרים. אתה יכול לאמת זאת על ידי הגברת מדרגות בודדות "לאט מאוד" ברגל אחת, ואז הורדת עצמך חזרה למטה "לאט מאוד". הוצאת את אותה כמות אנרגיה (עבודה) שעולה כמו לרדת. ההבדל בריצה במורד הוא כי אתה נמצא יותר ב"נפילה חופשית "בין המדרגות והמפרקים שלך סופגים יותר מכוח ההאטה מאשר השרירים שלך, ולכן פחות עבודה נעשית על ידי השרירים שלך.

ברוך הבא ל- SE.sport. האם אתה יכול להוסיף הפניות למה שכתבת?


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...