שְׁאֵלָה:
האם מרתון אחד לעונה אינו בריא משלושה מרתונים לעונה?
Tonny Madsen
2012-02-12 20:48:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

למרות שזה נראה לי די אינטואיטיבי, שמעתי פעמים רבות כי ריצה של מרתון בודד לעונה היא לא בריאה יותר מ3-4 מרתונים לעונה.

נראה כי הסיבה לכך היא זה צריך להיות די מלחיץ את הגוף להיכנס לכושר למרתון הראשון, אבל שמירה על כושר בין ריצה לא אמורה להיות כל כך נורא.

חיפשתי כמה חומרים באינטרנט כדי להבהיר את הנושא, אבל לשווא. האם מישהו יכול להבהיר לי את הנושא?

היי טוני! כדאי לשאול את יורגן פדרסן, עמיתך לשעבר! :)
ארבע תשובות:
#1
+5
A-K
2013-01-24 10:28:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בשנה שעברה רצתי שני אולטראס וארבעה מרתונים, כולם די לאט, כולם למעט אחד עם פיצולים שליליים, וזה מרגיש טוב מאוד. סיימתי שני מרתונים בשני סופי שבוע רצופים, ונהנתי משניהם.

לפני כן, ניסיתי לשפר את המהירות שלי, לרוץ 1-2 מירוצים בשנה, וזה בהחלט היה פחות בריא עבורי. לא אהבתי להתחדד - בשבוע שעבר לפני המרוץ פשוט הרגשתי נורא. שנאתי את ההחלמה - אני מעדיף להתאמן מאשר לנוח בגלל שרירים כואבים.

לכן, מבחינתי הניסיון לרוץ מרתון אחד בשנה במלוא המאמץ לא היה בריא ולא מהנה בכלל. לרוץ מרובים כאלה במהירות מהנה, לא להכות את הקיר אי פעם, עם פיצולים שליליים, וללא כאב זה הרבה כיף. אני פשוט נשאר בכושר כל הזמן ונהנה ממירוץ נופי טוב בכל פעם שמתחשק לי.

כולנו שונים. מה שעובד בשבילי אולי לא יעבוד עבור אחרים. אני לא מנותק לריצה מהירה: אני לא נראה כמו גזלה רזה. מצד שני, בעלי שרירים ניכרים וגידים עבים וחזקים מאפשר לי לרוץ ללא פציעות, למרות שזה מונע ממני לרוץ מהר.

יש לי חברים רזים שיש להם סיכויים אמיתיים להעפיל לבוסטון, (קצר 1-2 דקות), אך המשיכו להשקיע זמן ניכר בכל שנה בצליעה. הם מהירים הרבה יותר אך נוטים יותר לפציעות.

#2
+4
geoffc
2012-02-12 22:02:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

נראה שיש מעורבים כל כך הרבה משתנים שאינם תלויים במספר המרתונים שאתה מבצע כדי להפוך כל מסקנה כזו לחסרת משמעות.

לדוגמא:

  • אישי כושר
  • לוח זמנים לאימונים
  • פציעות
  • גנטיקה (איך אתה מתמודד עם ריצה)
  • מירוץ מול ריצת מרתון

ברור שמרתון אולטרה שבילה עשרות שנים באימונים, לרוץ מרתון אחד או שלושה בחודש אפילו לא עשוי להשפיע.

בקצה השני, מתחיל שעובד לקראת המרתון הראשון שלהם, כנראה צריך למצוא שלושה מרתונים בעונה תוכנית ממש גרועה.

עם זאת, בין המקומות שבהם מתרחשים החלקים המעניינים. .

יש ערך לשמור על אימון הבסיס שלך זמן רב יותר, ורק להשתמש במרתונים בדרך תוך כדי אימונים ארוכים, אולי בקצב מהיר יותר.

אני שם לב שהשאלה אכן עשתה לא לשאול, מירוץ 3 מרתונים לעומת 1. אני חושב שגם זו הבחנה מרכזית. אם אתה מרוץ במרתונים, זה שונה מאוד מאשר פשוט להריץ אותם.

אני חושד שזו אחת מאותן תשובות 'זה באמת תלוי'.

אני צריך לחשוב שרבים מהאנשים ש _ רץ_ מרתון - בניגוד ל _ מירוץ_ אותו מת'ון - עשויים לחוש שהם למעשה רצים ... או לפחות הולכים הכי מהר שהם יכולים :-)
@TonnyMadsen באופן מעניין, הייתי מגדיר את מירוץ לעומת ריצה כאישי לחלוטין. כְּלוֹמַר. המירוצים שלי הם מה שרבים ישקלו לרוץ. אני איטי, עם זאת, אם אני רץ בקצב שלוקח אותי למטרה שלי, אז זה מירוץ. אני לא טוען טענות ערכיות על מהירות. הכל אישי.
אז מירוץ הוא כשאתה רץ הכי מהר שאתה יכול.
@TonnyMadsen לא ממש. הייתי טוען שזה כשאתה מקצב את עצמך לזמן מה אתה שוקל לרוץ. כְּלוֹמַר. במרתון הקצב שלך יהיה שונה מ 5K ולכן תוכל לנסות לרוץ קצב 5K, אך זה יהרוג אותך לאורך מרחק המרתון, כך שאתה צריך קצב שונה למרחקים שונים.
#3
+4
Kevin
2012-02-21 00:11:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

זה בעצם לא לרוץ את המרתונים זה יותר בריא, אלא להישאר במצב מרתוני במשך כל הזמן, בניגוד לבנייה למרתון, ואז לתת לעצמך ללכת להמשך העונה ואז צריך לבנות בשביל מרתון הבא וכו '. בנייה היא המקום בו אתה צפוי לפצוע את עצמך, ולכן הישארות בכושר בין מרתונים זה הדבר החשוב, לא להריץ יותר מהם.

#4
-1
J. Win.
2012-02-17 13:00:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני לא חושב שהריצות הארוכות הללו הן פעילות בריאה או טבעית לגוף האדם, כך שככל שפחות כך טוב יותר. אם אתה מעוניין בבריאות ולא בביצועים במרתון, ערבב את סוגי התרגילים שלך, כולל גם פעילויות בעלות עצימות גבוהה ומשקל.

אני מסכים ... כמעט כל מה שאנו דנים באתר זה אינו בריא כשנעשה בצורה תחרותית ... וככל הנראה ריצת מרתון מאוד לא בריאה לגופי. אבל זה מאוד בריא למוחי! אבל השאלה שלי הייתה השוואתית: האם אחד יותר לא בריא משלוש?


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...