שְׁאֵלָה:
מהי דרך טובה לרוץ בחורף?
David Rönnqvist
2012-02-12 03:27:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

מהי דרך טובה לרוץ בחורף בארצות קרות עם שלג? איך אתה יכול לשמור על האימונים שלך בלי שתצטרך לרוץ על הליכון, שאני לא נהנה ממנו? האם עלי לחפש נעליים ובגדים אחרים המותאמים יותר למזג אוויר קר או האם עלי לנסות למצוא דברים אחרים לעשות במשך כמה חודשים?

שמעתי שזה רע לך ושאתה קל יותר לחלות אם תרוץ כשקר בגלל האוויר הקר בריאות, האם זה נכון בכלל? אם זה נכון בדרך כלשהי, כמה מאוחר בסתיו עליך להפסיק לרוץ בחוץ וכמה מוקדם באביב עליך להמשיך לרוץ בחוץ שוב? איפשהו סביב 0 מעלות צלזיוס לפני כן, כשזה חם יותר?

עם הרגליים: P
שְׁלוֹשָׁה תשובות:
#1
+16
Kevin
2012-02-12 04:20:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כמה מצחיק, רק חזרתי מריצה במזג האוויר 0c / 32f. אני די אוהב גם הליכונים.

ראשית, אני חושב שאתה בהחלט צריך להשקיע בסט יפה של בגדי ריצה במזג אוויר קר. מכנסיים ארוכים, כפפות, כובע או סרט, ולפחות חולצה טכנית עם שרוול ארוך. חולצה טכנית תשמור על גופך יבש, חשוב לשמירה על חום בקור. מעיל ריצה יהיה גם נחמד, אבל אני מוצא שאני לא צריך כזה עד 20f / -7c בערך, מעל זה הוא גורם לי להזיע יותר מדי (כפי שציינתי לעיל) זה לא טוב לריצת חורף. אם לא יורד שלג קשה או קרח במיוחד, אתה צריך להיות בסדר עם הנעליים הרגילות שלך.

אתה יכול גם לערבב מעט את המשטר שלך. אלא אם כן אתה רץ מובחר שצריך להמשיך ולהשתפר, פשוט התרכז בלהתעמל מספיק בכדי לשמור על הכושר שלך. העבר יותר לקראת אימונים צולבים, ובמיוחד דברים שאתה יכול לעשות בפנים, כמו אופניים נייחים או שחייה. מצא מסלול מקורה, אם אתה יכול, ועשה אינטרוולים או עבודות מהירות אחרות. הרם פעמיים, אולי שלוש פעמים בשבוע (בכל מקרה אתה צריך להיות לפחות פעם בשבוע; וזכור, אתה מגבש ולא פיתוח גוף). הייתי אומר שאתה צריך לקבל ארבע ריצות בכל שבוע, שיכולות לכלול יום מהירות אחד. אם במקרה יש מזג אוויר סוער ביום בו תרצה לרוץ בחוץ, תוכל להחליף ביום מקורה (פעם אחת, אתה לא צריך ללכת שלושה ימים ברציפות בלי לרוץ), או למצוץ אותו ולהשתמש בו הליכון.

הקטע של לחלות בקור הוא סיפור של נשים זקנות. מזג אוויר קר לא מכניס וירוסים או חיידקים לריאות. למעשה, ריצה (כל עוד אינך מאמץ יתר על המידה באופן כרוני) משפרת בדרך כלל את המערכת החיסונית שלך.

#2
+12
mpiktas
2012-02-12 11:40:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

@ קווין סיכם את זה יפה, אני פשוט יכול להוסיף משהו מהניסיון שלי. הטמפרטורה הנמוכה ביותר שרצתי לאימונים הייתה -10C. לטמפרטורות סביב 0C, אני משתמש במכנסיים ארוכים ומתוחים, תחתונים וחולצת ריצה פשוטה, יחד עם מעיל ומכנסי מפסקי רוח, שהם דקים מאוד ובלתי ניתנים להספגה. אלה מספיקים, מכיוון שכשאתה רץ אתה מייצר חום רב.

לטמפרטורות נמוכות יותר, אני מוסיף כפפות, כובע וחולצה טכנית עם שרוולים ארוכים. אם אתה רץ יותר משעה מתחת ל -10 מעלות צלזיוס, אתה מתחיל לאבד חום ברגליים, אבל מעולם לא חיפשתי פתרונות מכיוון שרצות האימונים שלי לעיתים רחוקות עולות על שעה אחת.

בחורף הזה היו לנו טמפרטורות נמוכות כמו -25C. ואז בהחלט יש צורך בבלקלאבה, מכיוון שאם תנסה לרוץ ולנשום דרך האף, בקרוב אתה מתחיל להיחנק (כי האף לא יכול לחמם את האוויר מספיק מהר), ונשימה דרך הפה עשויה להזמין קור. בשאלה זו אני לא בטוח. במזג אוויר קר ניסיתי למזער את הנשימה דרך הפה לכל מקרה.

לגבי הנעלה, אם אין קרח או שלג, הנעלה רגילה מספיקה. רצתי מתחת ל -10 C עם גרבי ריצה פשוטות ונעליים רגילות ללא בעיות. אם יש קרח או שלג, יש להשתמש בנעליים מיוחדות, או שתוכל לשים ברגים בנעלי הריצה הישנות שלך.

לבסוף עצה נוספת שמצאתי שהיא מועילה. אתה בטח מרגיש קר כשאתה מתחיל לרוץ. אם אתה לא מרגיש קר, אתה מכבש יתר על המידה. זה נכון, אם כי זה מעצבן כשאני מחכה ש- Garmin שלי יתפוס אות GPS.

אני מסכים לחלוטין. למעט החלק על אי נשימה דרך הפה. מעולם לא היו לי בעיות עם נשימה דרך הפה בקיץ או בחורף. מצד שני, אתה לא הראשון ששמעתי אומר את זה, אז ... האם יש לך הפניות לחומרים בנושא זה?
לא אני לא. מכאן שכתבתי בהתאם, כלומר רק ציטטתי את החוויה שלי. לא היו לי השפעות בזמן ריצה מתחת ל -10 מעלות צלזיוס, אבל אני חושב שאתה עלול לקבל כאב גרון בטמפרטורות נמוכות יותר. על גולש יכולים לענות על שאלה זו. בתחרויות סקי או ביאתלון אף אחד לא לובש בלקלאבות, אך מצד שני להרבה גולשים מקצועיים יש בעיות אסתמה.
אני לא יכול לתת שום סוג של ראיות מדעיות, רק את הניסיון שלי. אם אני מנסה לרוץ החוצה (או לעשות משהו בחוץ, לצורך העניין) בטמפים מתחת לערך 35F, אני כן מוצא שכואב לי לנשום. אני חובש כובע וצוואר נפרד, ולא בלקלאבה, כי קל יותר להזיז את הזעזוע למטה סביב הצוואר אם מתחילים להתחמם מדי.
בדקתי באופן ספציפי, אין לי בעיות עם נשימה דרך הפה בטמפרטורות של עד -10C. אני לא נושם בפה מלא. כנראה שזה דבר מאוד אינדיבידואלי.
#3
+6
geoffc
2012-02-13 07:39:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני מסכים עם שני הכרזות האחרות ואוסיף כי ירדתי עד -30 ° C, ושם זה לא שונה בהרבה. שכבה או שתיים של חולצות חומר ריצה, מתחת למפסק רוח. בטמפרטורה הקרה ההיא, אמנם הזיעה היא לא טובה, אך אי אפשר להימנע ממנה, ובאותה מידה תוכלו לנסות לתפוס את החום בפנים. מהסוגים המאווררים לחומר מוצק יותר, ורצועת ראש לכיסוי אוזניי. זה גם עוזר לי לשמור על זקן מלא בחורף כדי לחשוף את חשיפת הפנים שלי.

(גם אני רכבתי על אופניים במשך מאות שנים, שזה סט בגדים אחר.)

אם אתה נמצא בטמפרטורות קרות קשות, כמו -20C וקר יותר (מאת הדרך, שאפו עמוק, אם רירית האף שלכם לא קופאת, היא חמה מ -15C, בדיקה גסה קלה) הקפידו לצפות בעור חשוף, (וזלין על גבי זה יכול לעשות הבדל גדול).

אם נהיה חם ומיוזע, מה שלא תעשה, אל תפסיק יותר מדי זמן! התוכנית שלי תוך כדי רכיבה על אופניים לעבודה בשעה -30C הייתה אם אי פעם קיבלתי דירה. נעל את הפראייר לכל מקום זמין, מצא חנות והיכנס פנימה עד שבן משפחה יכול לבוא לאסוף אותי. בפעמיים שסכמתי את האופניים בזמן שרכבתי בחורף, בעצם החזרתי אותם לטריטוריה חמה (באופן אירוני העבודה בשתי הפעמים הייתה הכי קרובה) וההליכה חיממה אותי.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...